نوشتن بیان مسئله در پایان نامه | نوشتن بیان مسئله در پروپوزال
بیان مسئله پایان نامه و یا نوشتن بیان مسئله در پروپوزال اولین و مهمترین قسمت نوشتن یک پایان نامه می باشد، که اغلب دانشجویان هنگام نوشتن آن با مشکلاتی مواجه میشوند. محقق در این مرحله آماده میشود تا مسئله ای را که انتخاب کرده است تعریف نموده و اهداف تحقیق خود را بیان نماید. موسسه ترسیم دانش شما را در نوشتن بیان مسئله به صورت کامل و جامع راهنمایی می کند.
***جهت انجام پايان نامه خود فقط كافي است فرم زير را تكميل نمايد تا كارشناسان موسسه در كمترين زمان با شما ارتباط بگيرند***
نحوه اصول اولیه برای نوشتن بیان مسئله در پروپوزال
برای نوشتن بیان مسئله در پروپوزال باید مراحل منظمی را پشت سر گذاشت که این امر دارای اصول و قوانین بخصوصی می باشد. که می توان موارد زیر را در نظر داشت:
– نوشتن بیان مسئله برای تحقیق به عنوان مسئله پر اهمیت به شمار می رود که موضوع نوشتن پایان نامه مورد نظر دانشجو را توسط مطالعه معین می کند.
– برای نوشتن بیان مسئله احتیاج به شرح دادن، مواجه با واقعیت و پیامدهای آن میباشد.
پژوهش و تحقیق یک نوع عملکرد منظمی محسوب می شود که با مطالعه حقایق تازه برای گسترش دادن در رابطه با دانش فعلی صورت میگیرد. روش تحقیق به دو دسته بنیادی و کاربردی تقسیم می شود.
تحقیقات بنیادی: با هدف گسترش دانش علمی انجام می شود.
تحقیقات کاربردی: دارای هدف بهره گیری از تحقیقات بنیادی برای برطرف کردن مشکلات یا به وجود آوردن فرایند، همچنین تکنیک های جدید مورد استفاده قرار می گیرد.
مهمترین و پر اهمیت ترین گام برای انجام نوشتن بیان مسئله در هر تحقیق شناسایی و معین کردن موضوع پژوهش می باشد، به صورتی که پژوهشگر تمایل به برطرف کردن چه نوع مسئله ای می باشد و به چه پرسش هایی جواب می دهد.
انتخاب موضوع پایان نامه امکان دارد به عنوان یک مسئله نگران کننده در یک حوزه، مشکلی را در دانش های موجود، ایجاد انحراف در هنجارها ایجاد کند که دانشجویان می توانند علاوه بر افزایش دادن درک و تحقیق خود برای برطرف کردن این مشکلات از اساتید و کارشناسان موسسه ترسیم دانش کمک بگیرند.
روش نوشتن بیان مسئله تحقیق
برای نوشتن بیان مسئله در تحقیق چندین راه و روش موجود می باشد ولی گاهی اوقات بعضی از شیوه ها و راه ها واضح نمی باشند یا به طور کامل در دسترس نیستند این امر باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد. پس برای انتخاب موضوع پایان نامه و نوشتن بیان مسئله احتیاج به پژوهش و تحقیقات دیگر و دست پیدا کردن به راه حل مطلوب می باشد. همچنین افراد می توانند برای کاهش دادن این گونه مشکلات از موسسه ترسیم دانش استفاده کنند.
نوشتن بیان مسئله تحقیق به عنوان یک امر پر اهمیت تلقی می شود که موضوع طرح شده توسط مطالعه را معین میکند. به طور کلی بیان مسئله برای انجام پایان نامه به موضوعی که تحقیق برای طرف کردن آن در حال تلاش است می پردازد.
اهداف نوشتن بیان مسئله در پایان نامه
هدف اصلی نوشتن بیان مسئله در پایان نامه تبدیل کردن یک موضوع کلی به یک مسئله هدفمند می باشد به صورتی که بتوان پژوهش و تحقیق را به شکل متمرکز و با تصمیم گیری صحیح برطرف کرد.
نوشتن بیان مسئله در انجام پایان نامه به شما این امکان را می دهد تا بتوانید هدف پروژه تحقیقات خود را معین کنید. بیان مسئله در نوشتن پایان نامه به عنوان یک مبنای پر اهمیت در قسمت مقدماتی پروپوزال محسوب می شود، علاوه بر این باعث کشیده شدن سریع خواننده به طرف مسئله ای خواهد شد که پروژه شما را تحت پوشش خود قرار دهد و طی آن خلاصه کوتاهی از پروژه پیشنهادی را برای طرف مقابل فراهم میکند. همچنین دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که بیان مسئله برای نوشتن پایان نامه نباید به صورت طولانی باشد بلکه یک صفحه کلی برای شرح دادن این موضوع کافی می باشد.
نکات مهم در نوشتن بیان مسئله
برای نوشتن بیان مسئله ایده آل برای انجام پایان نامه باید ویژگی های زیر را دارا باشد:
– مشکلات را در دانش رفع کند.
– انتخاب موضوع پایان نامه برای بیان مسئله آن قدر مهم و پر اهمیت باشد تا بتواند در موضوع تحقیق قرار گیرد.
– به تحقیقات و پژوهش بیشتر منجر شود.
– از طریق گردآوری داده ها تحقیق و پژوهش استفاده شود.
– محقق برای نوشتن پایان نامه تحقیقی را ارائه دهد که متناسب با مهارت ها و منبع های او باشد.
– انتخاب موضوع پایان نامه محقق به برطرف کردن مسئله اخلاقی کمک کند.
فرمت نوشتن بیان مسئله در پایان نامه
نوشتن بیان مسئله در پایان نامه دارای فرمت بخصوصی می باشد که باید در سه قسمت نوشته شود:
۱. به شکل ایده آل: هدف مناسب یا شرایط ایدهآل را شرح میدهد و نحوه موقعیت را توصیف می کند.
۲. واقعیت: موقعیتی را شرح میدهد که از دست پیدا کردن به هدف، شرایط یا اهمیت قسمت a پیشگیری می کند و نحوه بازماندن از شرایط فعلی و دست پیدا کردن به هدف یا ایده آل را شرح می دهد.
۳. پیامدها: معین کردن راه و روش محقق برای بهتر شدن شرایط فعلی و رسیدن محقق به هدف معین را ارائه می دهد.
مثال هایی برای فرمت نوشتن بیان مسئله
برای نوشتن بیان مسئله باید به یک قوانین و فرمت خاصی توجه داشت که موارد زیر مثال هایی از این قوانین می باشد و باعث می شود دانشجو برای این امر به صورت آگاهانه تر به انتخاب موضوع پایان نامه خود بپردازد.
– وزارت جوانان برای گسترش سرمایه گذاری برای جوانان و زنان تاسیس شده که این صندوق برای آغاز فعالیت خود ایجاد اشتغال کرده است.
– یکی از مهمترین مرکزهای توجه وزارت انسجام به حساب میآید که متاسفانه در حال حاضر صندوق ها به نسل های بعدی و دانش های قبلی با روش ثابت احتیاج دارد. همین امر باعث شده که امکان بررسی و ارزیابی کافی در رابطه با پرداخت های پیشین وجود نداشته باشد.
– تداوم روش پرداخت به شکل فعلی مانع تصمیمات سیاسی شده است که باعث می شود که صندوق ها به هدف های خود دسترسی پیدا نکنند. با وجود یک سیستم آگاهانه تر می توان به اجرای ایده آل تر در انسجام و همچنین تجزیه و تحلیل بهتر صندوق ها رسید.
طرح پیشنهادی جزو یکی از گزینه هایی می باشد که در حال حاضر صندوق ها بر روی آن متمرکز هستند. برای انجام این کار پژوهشگر باید بررسی و ارزیابی کامل را فراهم کند و از این امر برای مداخلات سیاسی بهره گیری کنند.
نمونهای از گام به گام نوشتن بیان مسئله
در کنیا برای به وجود آوردن صندوقها یک روش معینی را در رابطه با تامین بودجه مشاغل کوچک فراهم کرده است. بعضی از این صندوق ها به جوانان و زنان اختصاص پیدا کرده است. بعد از تاسیس کردن این صندوق ها مشکلاتی ایجاد می شود با این وجود این صندوق ها می تواند به بهتر شدن نرخ راه اندازی مشاغل کمک شایانی داشته باشند. کارآفرینان امکان دارد در ابتدای کار با مشکلاتی مواجه بشوند که به ایجاد مشکل در بازاریابی منجر بشود.
بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه ترسیم دانش مطالعات نشان می دهد که تنها ۳۸ درصد از مشاغل در حال توسعه پیدا کردن هستند. در صورتی که ۵۸ درصد دیگر نیروی تازه ای استخدام نکردهاند. طبق ارزیابی و تحلیل های صورت گرفته موسسات در سه سال اول آغاز فعالیت خود در معرض تعطیلی واقع شدند. بعد از چهار سال هم این موسسات در مرکز کنیا تحقیق های دیگری را انجام دادند که نشانگر رکورد ۵۷ درصد مشاغل کوچک بود و تنها ۳۳ درصد از آنها رشد داشته اند.
موسسه ترسیم به دانش ارزیابی عوامل تاثیرگذار در ماندگاری مشاغل کوچک را توسعه داده است که برای ارتقا پیدا کردن این مشاغل از هر دو شیوه کمی و کیفی برای گرد آوری دادهها و همچنین اطلاعات اولیه و ثانویه با هدف مشخص، برای رسیدن به راه های موفقیت آمیز بهره گیری کرده است.
دانشجویان می توانند با آموختن اصول اولیه نوشتن بیان مسئله، توانایی ها و مهارت های خود را گسترش داده و با انتخاب موضوع پایان نامه ایده آل بهترین بیان مسئله را ارائه دهند.
چگونه یک بیان مسئله خوب بنویسم ؟ | اصول نوشتن بیان مسئله
از سوالاتي كه براي هر پژوهشگري پيش مي آيد اين است كه چگونه يك بيان مسئله خوب بنويسم و يا اصول نوشتن بيان مسئله چگونه است.
نوشتن یک بیان مسئله خوب چندین پیش نیاز دارد :
در ابتدا باید سوالی در ذهن محقق ایجاد شده باشد، این سوال می تواند از تجارب فردی محقق باشد و یا توسط یک فرد (معمولاً استاد راهنما) برای وی ایجاد شود .
سعی کنید صورت مسئله را به شکل سوالی نوشته و از بیان آن به صورت عبارت کلی یا جملات خبری خودداری کنید زیرا نگارش آن به صورت سوالی باعث جلب توجه به مجهول و تلاش برای معلوم کردن آن می شود. در بیان مسئله باید حداقل سه تعریف از مشکل اصلی با ذکر منبع ارائه شود. سپس زمینه ی اهمیت پژوهش و اینکه برای چه سازمانی صورت گرفته را مطرح کنید .
در دومین گام محقق باید پیرامون مسئله ای که ذهنش را مشغول کرده تحقیق کنند، به عبارتی باید برمبانی نظری سوالی که در ذهن وی وجود دارد تسلط کافی پیدا کند.هرچقدر تسلط وی بیشتر باشد بیان مسئله حرفه ای تر نگارش می شود. ترسیم دانش صفر تا صد نوشتن یک بیان مسئله حرفه ای را به شما آموزش می دهد .
بيان مساله، بيان چه چيزي است؟ در بيان مساله به چه چيزي بايد اشاره کنيم؟ از کجا تشخيص مي دهيم يک موضوع، مساله هست يا خير؟ به عنوان مثال مشارکت شهروندان در امور فرهنگي يا سياسي مساله است يا خير؟ اوقات فراغت مساله است يا خير؟ اعتياد به سيگار چطور؟ گرايش به موسيقي و فيلم؟ رضايت شغلي کارکنان يک سازمان؟ عملکرد تحصيلي دانشجويان؟ روحيه کارآفريني فارغ التحصيلان؟ کارآيي اساتيد؟ و خيلي از موضوعات ديگر. آيا هر موضوعي به محض اينکه مورد تحقيق قرار بگيرد به مساله تبديل مي شود؟ نشانه هاي مساله بودن يک موضوع کدامند؟
بیان مسئله در روش تحقیق | نوشتن بیان مسئله پژوهش | روش نوشتن بیان مسئله تحقیق
در واقع بیان مسئله در روش تحقیق يا نوشتن بيان مسئله پژوهش بسیاری از سوالاتی که ذهن محقق را مشغول کرده پاسخ داده می شود كه مي توان از مقاله هاي گوگل اسكولار بسيار استفاده كرد و پس از آن نیاز است که سوال تحقیق مورد بازبینی قرار گیرد. پس از نوشتن بیان مسئله، پیشینه تحقیقاتی در زمینه عنوان انجام شده را بررسی میکنیم (اینکه چه کسانی در چه زمینه ای تحقیق کردهاند) که به آن مرور بر متون یا بررسی متون گفته میشود.
بیان مسئله چیست ؟ | در بیان مسئله به چه چیزهایی پرداخته می شود ؟
بیان مسئله حساس ترین و شاید بتوان گفت که مشکل ترین بخش از فرایند پژوهش را تشکیل میدهد که در آن پژوهشگر هدف خویش را بیان می کند یعنی چه چیزی میخواهد بگوید یا چه چیزی را جستجو می کند پژوهشگری که تسلط کافی بر مسئله داشته باشد و بتواند آن را به خوبی تحلیل کند میتواند بیان مسئله کاملی را ارائه دهد عدم تسلط وی بر مسئله پژوهش، امکان این را به وجود میآورد که پژوهشگر در یک مسیر انحرافی قرار گیرد .
بیان مسئله پژوهش شامل چه چیزهایی میباشد ؟ | طریقه نوشتن بیان مسئله تحقیق
تعریفی مختصر از موضوع مورد پژوهش و بیان وسعت و بار مسئله و ذکر نیازهای مرتبط با مسئله و عوامل اقتصادی و اجتماعی موثر بر آن و مشکلات موجود در بررسی این مسئله و تفاوت اقدامات جدید در این بین مسئله با اقدامات قبلی .
یک بیان مسئله خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
- باید کوتاه مختصر و کامل باشد .
- با عنوان پژوهش مطابقت داشته باشد .
- در بیان مسئله استفاده از جدول و نمودار توصیه نمی شود .
- منبع مطالب باید ذکر شود .
- از بیان مطالب بدیهی تکرار مطالب کلی بوی مقدمهچینی و بیان احساسات در بیان مسئله خودداری کنید باید تمام داده ها مرتبط با عنوان باشد و از پی جویی اطلاعات نامربوط با عنوان پرهیز شود. هدف از بیان مسئله روشنسازی دقیق مشکل اصلی تحقیق و جلوگیری از تداخل مسائل دیگر در آن می باشد .
به طور کلی اجزای بیان مسئله عبارتند از :
- تعریف مشکل
- بیان متغیرهای اصلی و روابط آنها .
- اهمیت پژوهش در چه زمینهای و برای چه کسانی از سازمانهایی می باشد .
- نحوه برخورد با مشکل راه حل ها و خدمات موجود در گذشته و حال .
- عوارض ناشی از تداوم مشکل ذکر شده در بیان مسئله .
- راه حل یا عوامل موثر بر حل مشکل
- بیان تناقض بین پژوهش های پیشین .
- حل مشکل با توسل به یافته های مهم پژوهش های مربوط .
- بیان جزئیات در بخش پایانی بیان مسئله
توجه داشته باشید که موارد ۱ و ۲ باید استناد واقعی و عملی داشته باشد .
اهداف بیان مسئله | بیان مسئله با چه هدفی نوشته می شود ؟
هدف نهایی بیان مسئله تبدیل یک مسئله کلی و دارای ابهام به یک مسئله تعریف شده ای با مطالب مشخص و دقیق می باشد ، به صورتی که بتوان با یک پژوهش عملی آن را مورد بررسی قرار داد و راه حل هایی نیز برای حل آن ارائه کرد . داشتن بیان مسئله ای قوی می تواند شانس قبولی پروپوزال شما را بالا ببرد. با متخصصان ترسیم دانش همراه باشید تا ویژگی های یک بیان مسئله ی حرفه ای را به شکل جامع بیاموزید .
ویژگی های کلیدی بیان مسئله | چگونگی نوشتن بیان مسئله
- اشاره به شکافی موجود در علم .
- بیان اهمیت مسئله مورد بررسی برای نشان دادن الزامی بودن پژوهش بر روی آن .
- راهنمایی برای پژوهش های آتی .
فرمت نگارش بیان مسئله :
نگارش بیان مسئله معمولاً در سه بخش نوشته میشود :
- حالت ایده آل و خوب را توضیح دهید .
- موانع موجود در طرح را بررسی کنید .
- معین کنید چه روشی به کار می برید تا حالت ایدهآل را بیان کنید و از ممانعت ها رد شوید .
چند نکته از زبان ترسیم دانش به شما پژوهشگران گرامی :
- از کاربرد اصطلاحات و واژگان ارزشی خودداری کنید .
- اصطلاحات و مفاهیم تخصصی را تعریف کنید .
- سوالات ویژه تحقیق را بیان کنید .
- از به کار بردن واژه ها و اصطلاحات مبهم و دوپهلو خودداری کنید .
ترسیم دانش با هدف بالا بردن سطح اطلاعات شما متشکل از متخصصان خبره مطالبی را در زمینه پژوهش در اختیار شما قرار می دهد .
یک نمونه بیان مسئله :
امروزه در بسياري از کشورهاي جهان سهم مهمي از توليد ناخالص ملي مربوط به بخش خدمات است. با افزايش تعداد سازمانهاي خدماتي و پيرو آن رقابت فزاينده، همچنين تغيير بي وقفه و مداوم سليقههاي مشتريان و بالا رفتن سطح انتظارات آنها، بزرگترين چالشي که اين سازمانها با آن مواجه هستند، حفظ و ايجاد مزيت رقابتي است(آواد و آگتي[1]،2011 ) .
از طرفي وجود رقابت دربین موسسهها و بنگاههاي خدماتي برای کسب سهم بیشتر از بازار و تلاش مشتریان برای رسیدن به رضایتمندی بیشتر موجب شده است که هم بنگاهها به دنبال کسب موقعیت ممتاز در بازار بوده و هم مشتریان درپی یافتن سرنخ هایی برای رسیدن به بهترین تامین کنندگان باشند . رسیدن به این اهداف با بررسی دو مفهوم ارتباط نزدیکی دارد ، کیفیت خدمات و رضايت مشتريان . بررسي اين دو مفهوم در بازارهاي خدماتي به دليل ويژگيهاي خاص خدمات حساستر و مهمتر بوده و برای سازمانهای ارائه دهنده خدمات نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است ( حسيني و ديگران ، 1389 : 1) . اندازه گیری کیفیت خدمات از دیدگاه مشتریان و رضایت مشتریان از جمله اقدامات داخلی محسوب می شود که نمایانگر جهت گیری سازمانها به سمت کیفیت می باشد ( فتحيان و ديگران ، 1386) . کیفیت خدمات عبارت است از آماده بودن خدمت برای استفاده کننده که خود نیازمند کیفیت، طراحی [2]،انطباق[3]و در دسترس بودن مکان ارائه خدمات[4]است ( كويوتتيس[5]، 1992 : 82) .
در تبيين اهميت بين كيفيت خدمات و رضايت مندي مشتريان همين بس كه صاحب نظران مدیریت کسب رضایت مشتری را از مهمترین وظایف واولویتهای مدیریت شرکتها بر شمرده و لزوم پایبندی همیشگی و پایدار مدیران عالی برجلب رضایت مشتریان را پیش شرط اصلي موفقیت به حساب آورده اند ( سجادي، 1377) . كيفيت خدمات عامل حياتي و تعيين كننده اي در عملكرد فعاليت تجاري و سوددهي بلند مدت يك بنگاه تجاري است چرا كه كيفيت خدمات منجر به رضايت مندي مشتريان مي گردد و به اين ترتيب اثر مثبتي بر روي تبليغات دهان به دهان، وفاداري نگرشي و نيات خريد مشتري مي گذارد ( پاراسورامان و ديگران[6]، 1985) .
در اين ميان يكي مهمترين از بنگاهها و سازمانهایی که در زمینه ارائه خدمات فعالیت نموده ونقش و اهمیت آنها در اقتصاد و توسعه کشور بر هیچ کس پوشیده نیست ، بانکها هستند و به نظر می رسد کشف رابطه بین دو مفهوم كيفيت خدمت و رضايت مشتري مي تواند در ارتقاء و بهبود سطح خدمات ارائه شده از جانب بانکها از یک سو و کسب رضایتمندی بیشتر مشتری از سوی دیگر تاثیر گذار باشد( حسيني و ديگران، 1389 : 4). جامعه امروز از سيستم بانكي انتظار دارد كه ضمن تلاش درجهت جذب سپردهها و تخصيص مناسب آنها در فعايتهاي مفيد اقتصادي ، به موازات پيشرفتهاي همه جانبه اقتصادي و اجتماعي نيز حركت نمايند. بانكها به عنوان موسسات خدمت رساني موظفند بهنحو مؤثري درتحقق توقعها و نيازهاي مشتريان گام برداشته وخودرا با نيازهاي جامعه هماهنگ سازد . فناوري اطلاعات با تسهيل ارتباط با مشتريان و افزايش سرعت و اثربخشي آن، زمينه بهبود عملكرد و نوآوري در ارايه خدمات را فراهم مي كند( شهرستاني ، 1387) . كيفيت خدمت در بانك ها نقش مهمي را ايفا مي كند چون كيفيت خدمت بهتر تنها يك استراتژي انتخابي يا اختياري نيست بلكه كيفيت خدمت بهتر دقيقا وجه تمايز بين بانك هاي موفق و بانك هاي ناكارا است . از جمله مهمترين خدماتي كه از طريق بانكها ارائه ميشود ارائه خدمات و اطلاعات از طريق كانالهاي الكترونيكي است . تمام اموري كه امروزه به آنها بانكداري الكترونيكي اطلاق ميگردد ، در جهت دستيابي به كيفيت خدمت بهتر انجام مي پذيرد. اموري نظير نصب ماشين هاي خودپرداز ، بانكداري تلفني ، بانكداري موبايلي و بانكداري اينترنتي ، همگي با هدف بهبود كيفيت خدمت صورت مي پذيرند . بنابراين ميتوان از كيفيت خدمت به عنوان مغزافزار عمليات بانكي نام برد. آ گاهي از مفهوم كيفيت خدمت و تلاش براي بهبود آن به ارائه خدمات با كيفيت در بانك منجر شده و از طريق افزايش سطح كيفيت خدمات مي توان افزايش رضايتمندي مشتريان را انتظار داشت( مينجون و شائوهان[7]، 2001) .
اگر چه پژوهشهاي فراواني در زمينه كيفيت خدمات مالي و پولي در مورد بانكها انجام پذيرفته است ، اما تعریف و اندازه گیری کیفیت خدمات بهويژه خدمات الكترونيكي ارائه شده توسط یک موسسه خدماتی مانند بانک بسیار مشکل است . بانكداري با ساير صنايع متفاوت است زيرا در بانكداري ميانگين ارتباط ميان مشتري و بانك طولاني تر از ساير صنايع مي باشد . زماني كه يك مشتري در يك بانك حساب باز ميكند ، ارتباط و وابستگي وي به بانك بيشتر مي گردد . مشتري ممكن است بهطور مكرر عمليات بانكي مختلف مانند دريافت صورت حساب، پرداخت قبوض و … را انجام دهد و با ارسال مستمر گزارشهاي ماهانه با بانك در ارتباط باشد دوگان، 2004) . از سوي ديگر بانكها از آندسته موسسههايي هستند كه با توجه به تغییرات محیطی که پیش روي بازارهاي ملي و پولي است ، بایستی پیشاپیش با تجهیزنمودن خود ، شناسایی نیازها ، توقعات مشتریان و همچنین توجه به وضعیت بازار اهمیت قایل شوند ، زیرا هر بانکی بتواند زودتر از رقبا این نیازها را شناسایی و برآورده کند در میدان رقابت پیروز و سرافراز خواهد بود( شهركي و ديگران، 1385) . بنابراين مي توان نتيجه گيري نمود كه كيفيت خدمات بهويژه خدمات الكترونيكي در بانكها از مهمترين عوامل موثر بر رضايت مندي مشتريان مي باشند كه در نهايت وفاداري مشتريان را نيز در پي خواهند داشت .
در اين راستا پژوهش حاضر در تلاش است تا به به بررسي رابطه كيفيت خدمات الكترونيك بر رضايت و وفاداري مشتريان بانكي در بانك ….. ، به عنوان يكي از بانكهاي خصوصي پيش رو در زمينه ارائه خدمات بانكداري الكترونيك در ايران بپردازد ، تا در نهايت بتوان از نتايج حاصل از اين پژوهش به ارائه راهكارهاي موثري براي افزايش سطح كيفيت خدمات بانكداري الكترونيك در اين بانك دست يافت .
شما در ترسیم دانش یاد می گیرید چگونه یک پژوهشگر حرفه ای باشید.