گروه کانونی در تحقیق برای انجام پایان نامه
برای آشنایی با گروه کانونی در تحقیق برای انجام پایان نامه احتیاج است تا پیش از هر اقدامی به شکل اصولی قوانین و برای روش انجام آن اطلاعات به دست آورید. گروه کانونی ترسیم دانش با استفاده از این مقاله سعی دارد دانشجویان را برای آشنایی با گروه کانونی و روش اجرا کردن آن برای نوشتن پایان نامه آشنا کند.
گروه کانونی یکی از شیوه های تحقیق برای انجام پایان نامه محسوب می شود که این شیوه جزو پژوهش کیفی می باشد. گروه کانونی برای پژوهش به شکل گروهی صورت می گیرد.
گروه کانونی ترسیم دانش به منظور کسب باور و دیدگاه جدید نسبت به زندگی و دنیا ایجاد شده است. این نوع شیوه در تحقیق دارای هدف ترویج نظرخواهی از دیگران در رابطه با یک موضوع بخصوص برای دست پیدا کردن به هدف و نتیجه بهتر می باشد.
پژوهشگران عزيز جهت مشاوره رايگان اين فرم را تكميل نمايند.
گروه کانونی و نحوه انجام پایان نامه روش تحقیق
برای انجام پایان نامه با استفاده از گروه کانونی ترسیم دانش و ارائه پایان نامه با کیفیت باید به نکات اولیه آن اهمیت دهید که این عوامل شامل موارد زیر می شود:
– یکی از پر اهمیت ترین مسائل در اجرای گروه کانونی انتخاب گروهی می باشد که با آنها قصد بحث و گفت و گو دارید. گروه کانونی می تواند میان ۶ تا ۱۲ نفر باشند.
– در اجرای گروه کانونی برای نوشتن پایان نامه کنترل و آغاز کننده گفت و گو در گروه به عهده دانشجو می باشد.
– انتخاب موضوع برای نوشتن پایان نامه و همچنین گفت و گو در گروه
– کسب اطلاعات جمع آوری شده از این بحث و گفت و گو حائز اهمیت می باشد.
معانی اصطلاحات گروه کانونی در پژوهش برای نوشتن پایان نامه
گروه کانونی ترسیم دانش برای نوشتن پایان نامه اصلاحات پایان نامه را برای آشنایی دانشجویان آماده کرده است که شامل موارد زیر می شود:
– بش(besch) : برای بالا بردن اطلاعات، برطرف کردن ناآگاهی های اجتماعی مردم یک نوع دیدگاه کیفی موجود می باشد که بِش نامیده می شود.
– ادموند(Edmunds): به بحث و گفت و مورد علاقه مدیر گروه که بیشتر تمرکز بر روی آن وجود دارد را ادموند می گویند. این گونه بحث ها امکان دارد کنترل شده یا مدیریت نشده باشد.
– کروگر(Kruger): یک شیوه کنترل شده دقیق برای تبادل نظر و عقیده ها می باشد. این روش به منظور ایجاد فضایی به دور از استرس و اضطراب برای گفتگو کنندگان می باشد.
– مورگان(Morgan): گروه کانونی در تحقیق و مصاحبه های جمعی تقریباً دارای تشابه هستند. ولی در بین آنها یک تفاوت اساسی وجود دارد که شناسایی آن بسیار پر اهمیت می باشد.
در مصاحبه های جمعی تعدادی سوال و جواب از قبل طراحی شده موجود می باشد که بحث و گفت و گو بر طبق آن پیش می رود. ولی در گروه کانونی مصاحبه تعداد بخصوصی برای ایجاد تعامل در گروه وجود دارد که دانشجو مدیر گروه آن محسوب می شود.
هدف مقاله گروه های کانونی برای انجام پایان نامه
گروه کانونی ترسیم دانش یک هدف مشخصی را برای ایجاد گروه کانونی دنبال می کند که دانشجو بتواند با کیفیت ترین کار گروهی را برای انجام تحلیل آماری و انجام پایان نامه داشته باشد. این اهداف شامل موارد زیر می شود:
۱. تجزیه و تحلیل یک فرایند برای کسب ایدهآلترین نتیجه
۲. بررسی و ارزیابی عوامل موثر در یک فرآیند با هدف شناخت بهتر، بررسی کردن، شفاف سازی، شرح دادن و توضیح دادن، برطرف کردن ایرادات موضوع.
۳. منتقل کردن اطلاعات کسب شده از گروهی به سایر گروه ها
۴. دانشجو طبق اطلاعاتی که به دست آورده نتیجه گیری می کند. با توجه به اعتقادات به دست آمده در موضوع طبق آن برنامه ریزی می شود.
۵. کسب اطلاعات بیشتر و عقیده های متعدد انسان ها طبق یک موضوع معین و ارائه راهکارهای متعدد برای برطرف کردن مشکلات.
گروه کانونی برای انجام تحلیل آماری
گروه کانونی ترسیم دانش سعی دارد کاربردها و شیوه های اجرا برای انجام تحلیل آماری را برای دانشجویان معرفی کند که می توان به موارد زیر اشاره داشت:
– می توانید با بهره گیری از برنامههای تلویزیون یا مستند های خبری و… از گروه کانونی استفاده کنید.
– برای ارزیابی تحولات اجتماعی و فرهنگی که در جامعه رخ می دهد طبق اصول انسانشناسی میتوانید از شیوه گروههای کانونی بهره گیری کنید.
– برای کسب کردن عقیده ها و باورهای تازه برای انجام تحلیل آماری و نوشتن پایان نامه از این شیوه بهره گیری کنید.
– شیوه گروه کانونی در پژوهش های کیفی یک نوع ابزار پر اهمیت و استراتژیک به حساب می آید.
– برای افزایش دادن اطلاعات کلی در رابطه با موضوع خود می توانید این شیوه را به کار ببرید.
– اگر برای پژوهش پایان نامه خود از شیوه کیفی استفاده میکنید میتوانید برای فرضیات خود از شیوه گروه کانونی استفاده کنید.
گام به گام اجرای مراحل گروه کانونی
گروه کانونی ترسیم دانش گام به گام مرحله این روش را برای آشنایی دانشجویان فراهم کرده است که شامل موارد زیر می شود:
– معین کردن موضوع با شخص برای بحث و گفت و گو
– طراحی کردن پرسش های مورد احتیاج در رابطه با موضوع و راهنمایی های ضروری برای آن
– تهیه کردن پرسش ها و روش پرسیدن سوالات
– انتخاب شرکت کننده برای بحث و گفت و گو
– ارزیابی و انتخاب زمان و محیطی برای مصاحبه
– داشتن بحث و گفت و گوی گروهی
– کسب کردن اطلاعات نهایی از گفت و گو
– بررسی و ارزیابی اطلاعات و ارائه گزارش
وظایف دانشجو برای اجرای گروه کانونی
دانشجویان در گروه کانونی دارای وظایف بخصوصی هستند که گروه کانونی ترسیم دانش به معرفی آن می پردازد. این وظایف شامل موارد زیر می شود:
– آغاز کردن بحث و گفت و گو در رابطه با موضوع، تشکر از اشخاص انتخاب شده و شرح دادن اطلاعات مورد نیاز جهت بحث و گفت و گو برای اشخاص حاضر
– شرح دادن روش اجرای بحث و گفت و گو و ارائه اطلاعات اولیه در رابطه با موضوع گفت و گو
– داشتن مدیریت بر رابطه های کلامی و نحوه برخورد اشخاص گروه
– برطرف کردن مشکلات در گروه و توانایی کنترل گروه را داشته باشد.
– تشکر و تقدیر از افراد شرکت کننده و به پایان رساندن گفتوگو
مزایای اجرای گروه کانونی برای انجام پایان نامه
اجرای گروه کانونی برای انجام پایان نامه دارای مزایای فراوانی برای دانشجویان می باشد. دانشجویان می توانند از طریق گروه کانونی ترسیم به دانش به این مزایا پی ببرند که می توان به موارد زیر اشاره داشت:
۱. در کنار سایر روش های تحقیقاتی می توان از گروه کانونی برای نوشتن پایان نامه بهره گیری کرد.
۲. به دلیل بحث و گفتوگوی دوستانه می توانند با احساس راحت تری عقاید و باورهای خود را به صورت کامل باز گو کنند.
– دانشجو می تواند موضوع مورد نظر خود را به صورت دقیق و واضح ارزیابی کند و در وجود ابهام در عقاید دیگران آن را برطرف کنند.
– اطلاعات کسب شده را در یک محدوده گسترده پردازش میکند که این شیوه نسبت به سایر شیوه های مصاحبه کمی دشوار و غیر ممکن می باشد.
– برای گردآوری داده ها دانشجو هزینه و زمان کمتری را صرف میکند.
– نتایج کسب شده از بحث و گفت و گو را میتوانند به راحتی مورد تجزیه و ارزیابی قرار دهند.